Ce se poate întâmpla dacă nu dai telefonul pe „Mod avion” în timpul zborului?

Claudiu Petrișor 03/06/2019 Ca să știm
Ce se poate întâmpla dacă nu dai telefonul pe „Mod avion” în timpul zborului?

De ani de zile, călătoriile cu avionul au ajuns și pentru români la ordinea zilei. Pe lângă necesitatea cuplării centurii de siguranță la decolare și la aterizare, pasagerii mai au obligația să seteze pe durata zborului dispozitivele electronice și telefoanele pe „Mod avion”. Ce se poate întâmpla dacă nu dai telefonul pe „Mod avion” în timpul călătoriei cu avionul?

La decolarea cu avionul, echipajul le transmite pasagerilor, printre altele, să-și seteze telefoanele pe „Mod avion”. Care este explicația? Conform specialiștilor în siguranță aviatică, semnalul telefonului poate interfera cu echipamentul de la bord.

„Dacă e doar un pasager care lasă telefonul deschis, atunci cel mai probabil nu o să se întâmple nimic. Dar dacă sunt mai mulți care fac asta aproape de cabina de zbor, o să auzim feedbackul în căști. Zgomotul ăla e mai tare decât mesajele radio și pot deranja device-urile de navigare. Nu GPS-ul în sine, ci device-uri care înlocuiesc GPS-ul în caz de urgență”, explică un pilot pentru vice.com.

Cu alte cuvinte, ideea pentru opțiunea „Mod avion” (oprește toate conexiunile fără fir) pentru dispozitivele mobile a pornit în urmă cu câteva decenii, atunci când dispozitivele de la bordul avioanelor nu erau atât de performante.

De ce avioanele au geamuri rotunde?

Conexiunea între dispozitiv și antene se face pe anumite frecvențe. La fel ca toate celelalte echipamente de la bordul avionului. Intensitatea și frecvențele semnalelor venite dinspre avion către turn, și viceversa, și semnalele radio ale telefonului tău sunt diferite (în anul 2004, FCC a reglementat separat banda de frecvență de 800 MHz pentru aviație, reducând astfel și mai mult posibilitatea de interferență). Totuși, echipajul vrea să reducă la maximum riscul ca un telefon să provoace interferențe între comunicațiile dintre avion și turn.

În istoria recentă, există un caz înregistrat în care un instrument direcțional a fost atât de derutat de un DVD player încât a arătat exact direcția opusă decât cea în care avionul trebuia să meargă. Acest lucru a cauzat foarte multe îngrijorări mai ales că dispozitivele emiteau unde radio. Un caz izolat a fost suficient pentru a interzice folosirea dispozitivelor pe durata călătoriei.

De ce se închid luminile și se ridică parasolarele când decolează avionul?

De ce avioanele comerciale nu au parașute pentru pasageri?

Atunci când vine vorba despre avioanele din aviația civilă, aceste aeronave nu au fost și nu vor fi echipate niciciodată cu parașute. În cazul unei eventuale prăbușiri, șansele ca pasagerii să scape cu viață sunt minime.

Motivul principal pentru care avioanele de linie nu sunt echipate cu parașute, este faptul că acestea zboară la o altitudine mai mare de 10.000 de metri, acolo unde temperaturile sunt de -50 de grade Celsius. În cazul în care cineva s-ar încumeta să sară de la această înălțime, ar îngheța pe loc și ar muri cu mult înainte să atingă solul.

Totodată, costul unui kit de parașută este destul de ridicat, între 4.500 și 9.000 de dolari. Totodată, o parașută cântărește peste 40 de kilograme și ar fi greu și costisitor de transportat sute de astfel de accesorii.

De ce cutiile negre ale avioanelor nu sunt… negre?

Nu uita să ne dai un LIKE!
Ne ajută să creștem și să ducem aceste informatii la mai multe persoane.
Mulțumim!

loading...