În mod obligatoriu, toate avioanele de linie sunt dotate cu celebrele cutii negre care înregistrează suntele în cabina de pilotaj și datele tehnice ale unui zbor. Totuși, deși sunt numite „cutii negre”, în mod ciudat, acestea sunt de culoare portocaliu aprins. De ce nu sunt negre?
Chiar dacă poartă denumirea de cutii negre, acestea au culoarea portocaliu aprins, pentru a fi mai vizibile atunci când anchetatorii le caută. Totuși, primele cutii erau cu adevărat negre.
Primul înregistrator de zbor a fost creat de francezul Fancois Hussenot, în anul 1939: Francezul era de părere că negrul are proprietatea de a proteja filmul de alte radiaţii venite din exterior. 14 ani mai târziu, australianul Havilland Comet a adăugat înregistratoare de sunet și le-a protejat cu o carcasă de oțel de culoare neagră.
Mai există o ipoteză potrivit căreia cutiile negre au primit această denumire din cauza faptului că erau negre de la funingine, în urma incendiului rezultat prăbușirii unei aeronave.
Ulterior, Autoritatea Civilă Aeronautică a Statelor Unite ale Americii a introdus, în anul 1967, obligativitatea prezenței cutiei pentru avioanele mai grele de 9 tone. Totodată, specialiștii au decis să le vopsească portocalii pentru a fi mai ușor de identificat în cazul unui dezastru. Totuși, denumirea de cutii negre era deja cunoscută la nivel mondial și nu a mai fost schimbată niciodată.
Cutiile negre rezistă la 1100 de grade Celsius
De-a lungul anilor, cutiile negre au suferit o serie de îmbunătățiri. Astăzi, cutiile negre sunt produse astfel încât să reziste la orice fel de şoc: indiferent dacă este vorba despre un șoc termic sau un șoc mecanic. Acestea sunt învelite în titaniu și pot să reziste timp de o oră la temperaturi de până 1100 grade Celsius. Alte zece ore, cutiile nu cedează nici la 260 de grade Celsius. Acestea sunt la fel de rezistente și la frig și fac față unor temperaturi de -55 de grade Celsius.
Cutiile negre pot înregistra conversația dintre membrii echipajului, transmisiile radio, diferite alarme, vocile controlorilor de zbor și chiar zgomotul de la motor sau aerul care se mișcă în jurul avionului.
Procesele de payroll trebuie realizate pe baza unui flux rapid în orice companie, pentru o gestionare cât mai eficientă a resursei umane și a timpului. Un program salarii, care este denumit și... citește tot
Puțini știu adevărata poveste din spatele expresiei „Țiganul e țigan și-n ziua de Paști”, folosită adesea cu dispreț. Dar dacă ne întoarcem în timp, în perioada sclaviei romilor,... citește tot
Pe data de 29 martie 2004, România a aderat în mod oficial la NATO alături de Bulgaria, Estonia, Lituania, Slovacia și Slovenia. Aceasta era una dintre cele mai importante reușite pe plan extern... citește tot