Cât de des se echilibrează roțile/anvelopele la mașină?

01.04.2022
Cât de des se echilibrează roțile/anvelopele la mașină?

Conducerea lină este un act de echilibrare care necesită ca roțile și anvelopele să se învârtească la viteze mari, fără vibrații. Un mic secret despre roțile și anvelopele mașinii este că, de obicei, nu sunt perfect rotunde, chiar și dacă ne referim la produse noi.

În plus, greutatea lor nu este adesea distribuită uniform, așa că sunt mai grele în unele locuri decât în ​​altele. Oricare dintre probleme poate provoca vibrații enervante. Anvelopele dezechilibrate pot provoca, de asemenea, uzura rapidă a cauciucurilor sau a suspensiei, așa că nu este vorba doar de confortul de rulare.

Roțile/anvelopele echilibrate, siguranță sporită

Atunci când anvelopele noi sunt montate pe roți, mecanicii le echilibrează pentru a detecta și elimina vibrațiile înainte de a le monta pe mașină. Unele vibrații pot fi eliminate prin rotirea anvelopei pe roată, astfel încât punctul greu sau înalt să se afle într-o locație diferită, care să se potrivească mai bine cu roata.

Greutățile mici sunt atașate de jante cu adezivi sau cleme pentru a contracara punctele grele și pentru a oferi o călătorie lină. Cu timpul, însă, greutățile roților pot să sufere modificări. Dacă acest lucru se întâmplă cu o roată din față, este posibil să se simtă vibrații prin volan care devin de obicei mai pronunțate pe măsură ce viteza vehiculului crește. Vibrațiile de la o anvelopă dezechilibrată pot fi simțite și prin plăcile podelei.

Echilibrarea, o dată pe an sau la 15.000 de km

Este indicat ca uzarea anvelopelor să se facă uniform. Aceasta ar trebui făcută ca întreținere regulată, conform recomandărilor producătorului auto, la fiecare 15.000 de km sau o dată pe an pe majoritatea vehiculelor, scrie cars.com. De asemenea, dacă este necesară o schimbare a anvelopelor, echilibrarea acestora este necesară pentru a fi siguri că nu vor apărea probleme pe parcurs.

Vibrațiile pot fi cauzate și de o roată îndoită, o anvelopă deteriorată (care nu va fi reparată prin echilibrare), piesele de suspensie uzate sau rulmenții roților uzați, astfel încât echilibrarea poate să nu elimine toate vibrațiile.

Foto: Depositphotos.com

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cel mai ghinionist om din lume? Poate… Povestea lui William Sokolin, omul care a spart din greșeală o sticlă de Château Margaux din 1787 în valoare de 500.000 de dolari
Cel mai ghinionist om din lume? Poate… Povestea lui William Sokolin, omul care a spart din greșeală o sticlă de Château Margaux din ...
În lumea vinurilor, unele povești nu doar că uimesc — ele rămân întipărite în memoria colectivă ca lecții despre fragilitate, pasiune și, uneori, chiar de ironie a sorții. O astfel de... citește tot
Cel mai de temut asasin al mafiei. Soția sa: „Am fost măritată cu cel mai mare asasin și habar nu am avut”
Cel mai de temut asasin al mafiei. Soția sa: „Am fost măritată cu cel mai mare asasin și habar nu am avut”
Richard Kuklinski, cunoscut sub porecla „Omul de gheață” („The Iceman”), este una dintre cele mai înfiorătoare figuri din istoria criminalității organizate americane. La exterior,... citește tot
Se scumpesc TOATE! Ce măsuri fiscale propun parlamentarii?
Se scumpesc TOATE! Ce măsuri fiscale propun parlamentarii?
Se anunță vremuri grele pentru români, indiferent de domeniul lor de activitate. Coaliția PSD-PNL-USR-UDMR pregătește un pachet de măsuri dure: creșteri de taxe și reduceri bugetare în... citește tot