Întrebarea verii: Castraveții se mănâncă cu sau fără coajă?

14.07.2023
Întrebarea verii: Castraveții se mănâncă cu sau fără coajă?

Castraveții au în compoziția lor 95% apă și sunt bogați în minerale și vitamine, însă foarte de săraci în calorii. Acest lucru îi face să fie buni în dietele de slăbire, sau de detoxifiere a organismului uman. Cei mai mulți oameni aleg să consume castraveții cu tot cu coajă, în schimb alții o îndepărtează înainte de a-i mânca. Dar cum este sănătos?

Castraveți cu sau fără coajă?

Trebuie spus de la bun început că nu există o indicație clară. Castraveții pot fi mâncați atât cu coajă, cât și fără coajă, în funcție de preferințele personale și de modul în care sunt pregătiți. Coaja de castravete este comestibilă și conține nutrienți precum fibre și vitamina K.

Cei care aleg să consume castraveții cu coajă, trebuie să se asigure înainte că aceștia sunt bine spălați pentru a elimina orice urme de pesticide sau alte reziduuri. Unele persoane preferă să îndepărteze coaja, deoarece este mai tare sau mai fibroasă decât miezul legumei, iar în cazul castraveților mai mari, ea poate fi și mai groasă și mai amară.

Cu toate acestea, medicii recomandă ca aceste legume să fie mâncate cu tot cu coajă, deoarece în stratul exterior al legumei sunt concentraţii importante de vitamine, minerale şi fibre alimentare.

Ce beneficii are consumul de castraveți pentru organismul uman?

Castraveții sunt o sursă bogată de vitamine și minerale, cum ar fi vitamina K, vitamina C, vitamina A, vitaminele din complexul B, potasiu, magneziu și fibre. Aceste substanțe nutritive sunt importante pentru buna funcționare a organismului, fiindcă susțin sistemul imunitar, mențin elasticitatea pielii, sprijină sănătatea oaselor și contribuie la digestie.

Toate aceste proprietăți benefice pentru organismul uman se găsesc și în coaja castraveților, de aceea este bine ca și ea să fie consumată. Castraveții sunt compuși în mare parte din apă, ceea ce îi face un aliment excelent pentru hidratare.

Aceștia mai conțin antioxidanți, precum flavonoidele și compușii fenolici, care pot ajuta la combaterea stresului oxidativ și la protejarea celulelor împotriva daunelor cauzate de radicalii liberi. Este bine de știut faptul că antioxidanții pot contribui la reducerea riscului de boli cronice, precum bolile de inimă și cancerul.

Foto: Depositphotos.com

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Istoria Gării de Nord, locul de unde a plecat Regele Mihai I din România. Bombardată în război, Ceaușescu a vrut să o dărâme
Istoria Gării de Nord, locul de unde a plecat Regele Mihai I din România. Bombardată în război, Ceaușescu a vrut să o dărâme
Cu o vechime de peste un secol și jumătate, Gara de Nord este unul dintre locurile cu tradiție din București. Gara de Nord nu este doar un punct de plecare sau un punct de destinație, ci mult... citește tot
Când a apărut creștinismul la români? Cine a propovăduit creștinismul în spațiul mioritic? A fost Sfântul Andrei în Dobrogea?
Când a apărut creștinismul la români? Cine a propovăduit creștinismul în spațiul mioritic? A fost Sfântul Andrei în Dobrogea?
Creștinismul în spațiul carpato-danubiano-pontic are o istorie îndelungată, dar datele nu sunt foarte exacte. Deși bisericească ortodoxă română susține că pe teritoriul de astăzi al... citește tot
Cum au ajuns cuvintele unui condamnat la moarte cel mai cunoscut slogan din istorie: „Just do it”?
Cum au ajuns cuvintele unui condamnat la moarte cel mai cunoscut slogan din istorie: „Just do it”?
Unul dintre cele mai cunoscute sloganuri din toate timpurile este, cu siguranță, „Just do it!” („Doar, fă-o!” și aparține companiei americane Nike. Creierul din spatele acestui slogan a... citește tot