Care este singura gară din România cu peronul la primul etaj?

05.08.2019
Care este singura gară din România cu peronul la primul etaj?

Când vine vorba despre gări spectaculoase, gara din Oravița are o poveste aparte. Puțini sunt cei care știu că gara din Oravița a fost construită înaintea celor din Roma sau Los Angeles. Totodată, aceasta este singura gară din țara noastră care are peronul la primul etaj.

Care a fost prima cale ferată din România?

Prima cale ferată de pe teritoriul actual al țării noastre a fost Oravița – Iam – Iasenova – Vracevgai – Bazias (o investiţie de aproximativ cinci milioane de florini). Inițial, această cale ferată a fost inaugurată pentru transportul de marfa la data de 30 august 1854, iar pentru călători pe data de 1 noiembrie 1856. Gara Oravița este azi cea mai veche gară de pe teritoriul României.

Cum arătau plajele de la Marea Neagră acum 119 de ani?

Totodată, gara din Oravița este singura din România cu peronul la primul etaj, mult deasupra nivelului străzii. Cum se urcau pasagerii în tren? Acum aproape 200 de ani, atunci când a fost construită de către localnici cu sprijinul unor meșteri iscusiți italieni, accesul pasagerilor din stradă până la peron se făcea cu liftul. Scările au fost adăugate ulterior, după ani 1930-1940. La fel erau urcate în acele vremuri și bagajele, cu ascensorul.

Cum a fost construită Crucea Caraiman pe vârful muntelui?

La momentul construcției, în anul 1854, gara se afla pe teritoriul Imperiului Austro-Ungar. De ce a fost ales acest traseu? Întrucât în urmă cu aproape 200 de ani, transportul de cărbuni dintre Oravița și Anina se făcea pe șosea și autoritățile au considerat că este necesară construcția unei căi ferate.

În anul 1869, de la Oravița la Budapesta, călătoria dura aproximativ 26 ore, iar de la Oravița, la Viena, cam 36 ore. Printre personalitățile marcante care au trecut de-a lungul vremii prin Oravița se numără poetul Mihai Eminescu, împărăteasa Sissi sau regele Carol I al României.

Așa arată Gara Oravița astăzi

Gara de Nord a fost inaugurată abia în anul 1872

Piatra de temelie a gării a fost pusă la 10 septembrie 1868 în prezența Regelui Carol I al României, pe un loc ales chiar de către domnitor. Cea mai mare gară a țării a fost inaugurată pe data de 13 septembrie 1872 și a fost denumită, inițial Gara Târgoviștei. Abia în anul 1888, locația a primit denumirea de Gara de Nord.

Foto: radioresita.ro & banatulazi.ro

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Unul dintre cele mai importante momente din istoria recentă a României a fost Războiul de Independență din 1877-1878. De fapt, armata română a participat la Războiul Ruso-Turc din anii... citește tot
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Despre Japonia poți să spui ce vrei, dar nu că este locul unde întârzie trenurile. Pe Internet circulă tot felul de știri legate despre trenurile din Japonia: ba că toate trenurile din țară... citește tot
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
Cine a fost măcar o dată în Israel sau a avut de-a face cu evrei tradiționaliști a putut observa că bărbații poartă pe cap o bucată de material. Aceasta se numește kippah și este un... citește tot