Unul dintre produsele care „a invadat” Internetul este faimoasa ciocolată Dubai. Un desert diferit, o ciocolată „altfel” care se adresează unui segment anume din populație. Ce este... citește tot
În marile orașe traficul este incredibil de aglomerat. Dacă mai ai norocul să întâlnești și șoferi care efectiv nu știu să conducă, atunci circulația devine cu adevărat îngreunată, iar nervii participanților la trafic ating cote maxime.
Sunt câteva tipuri de șoferi care îi pun în dificultate pe ceilalți. Unii dintre ei nu cunosc legislația, deci încurcă în mod clar. Alții au un tupeu fantastic, mai sunt cei foarte grăbiți sau cei care efectiv nu au pic de înțelegere față de cei care respectă legea.
O situație des întâlnită este cea în care șoferii staționează la semafor pe banda întâi, deși există un semafor intermitent. Acesta le oferă posibilitatea conducătorilor auto să intre în intersecție, chiar dacă semaforul principal este roșu.
Însă nu de puține ori, cei care se opresc și nu virează la dreapta, ci așteaptă să se facă verde pentru a merge înainte, sunt mustrați, claxonați de cei din spatele lor. Un fost angajat al Poliției Rutiere, Nicolae Istrat, a explicat pentru adevărul.ro care este rolul acestui semafor intermitent și cum se circulă corect.
În unele intersecții sunt montate semafoare intermitente, numite semafoare adiționale. Acestea funcționează atunci când semaforul de bază arată roșu. Deși în acest caz traficul este oprit, semaforul intermitent permite pătrunderea în intersecție dacă se virează spre dreapta. Însă șoferii de pe banda unu nu au obligativitatea de a elibera banda, doar pentru a le da liber celor care vor să facă dreapta.
Dacă un șofer merge înainte, el are dreptul să ocupe oricare dintre benzile de circulație, doar dacă nu este prevăzut cu marcaje sau indicatoare și doar dacă semaforul de bază arată culoarea verde.
„Nu este interzis să ne postăm pe banda unu de circulaţie, cu excepţia în care avem marcajul pe carosabil care ne obligă să virăm la dreapta! Doar în acest caz nu putem să ocupăm aceasta bandă decât atunci când facem la dreapta”, a explicat Nicolae Istrat.
Foto: 4tunning.ro