Nebunia aripioarelor de pui. De ce acum 50 de ani nu le mânca nimeni și acum toți le preferă?

11.03.2022
Nebunia aripioarelor de pui. De ce acum 50 de ani nu le mânca nimeni și acum toți le preferă?

Mâncarea reprezintă un element esențial pentru menținerea vieții. Gusturile nu se discută, însă acestea s-au modificat odată cu trecerea timpului. Preparatele culinare au devenit mai sofisticate, iar clienții din ce în ce mai pretențioși. Cu toate acestea, există mâncăruri care, inițial, erau evitate, iar acum sunt apreciate peste tot în lume. Acesta este cazul aripioarelor de pui.

Cum au devenit aripioarele de pui așa de consumate

Aproximativ acum 50 de ani în urmă, nu mulți oameni comandau aripi de pui, fiind considerate resturi și majoritatea prefera pieptul de pui. În prezent, aripioarele crocante și suculente sunt iubite de toată lumea, pe toate continentele

În seara zilei de 30 octombrie 1964, un grup de tineri a intrat în locația Anchor Bar din Buffalo, New York. Printre ei se afla și fiul unui proprietar de restaurant celebru din oraș. Alături de el se găsea și fata Teressa Bellissimo. Acestora le era foame, iar Teressa a mers în bucătărie pentru a găsi niște gustări. Aici, aceasta a dat peste un pachet de aripioare de pui pe care îl primise cu câteva zile înainte.

Ea a prăjit câteva dintre aripioare, după ce inițial le-a amestecat cu mirodenii și le-a servit cu bețișoare de țelină și un sos de roșii. Băieților le-au plăcut atât de mult aripile încât, Bellissimo a pus preparatul a doua zi în meniul restaurantului.

Din acea zi, aripile de pui au început să fie tot mai comandate la restaurantul Anchor Bar. Zvonul despre noul preparat culinar s-a răspândit rapid în toate Statele Unite ale Americii, iar localurile din întreaga țară au început să servească în meniu aripi de pui. Cu toate acestea, abia în anii 1980 aripioarele au devenit vedetele incontestabile ale restaurantelor.

Patronii de restaurante au observat că atunci când sunt consumate aripioarele picante cu sos crește vânzarea de băuturi răcoritoare alcoolice și non-alcoolice. Drept urmare, marketingul își face apariția, iar, după ce în barurile sportive au fost instalate televizoare, vânzarea acestui preparat culinar a luat amploare.

Oamenii se strângeau pentru a viziona competițiile sportive la televizor și între timp li se făcea foame, astfel că aripile de pui picante și nepicante, dar și băuturile reci au fost pe placul tuturor.

În concluzie, așa au devenit celebre aripile de pui crocante în Statele Unite ale Americii și mai târziu în restul lumii.

Foto: Pexels.com

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Swatch aduce atmosfera verii cu ceasuri pline de culori neon
Swatch aduce atmosfera verii cu ceasuri pline de culori neon
La vremuri noi, colecții noi. În prag de vară, brand-ul elvețian de ceasuri Swatch, fondat în anul 1983 readuce la viață spiritul anilor ’80 și ’90 prin noua colecție Swatch Neon, care... citește tot
Operațiunile de salarizare, optimizate cu o soluție digitală
Operațiunile de salarizare, optimizate cu o soluție digitală
Procesele de payroll trebuie realizate pe baza unui flux rapid în orice companie, pentru o gestionare cât mai eficientă a resursei umane și a timpului. Un program salarii, care este denumit și... citește tot
De unde vine expresia: „Țiganul e țigan și-n ziua de Paști”?
De unde vine expresia: „Țiganul e țigan și-n ziua de Paști”?
Puțini știu adevărata poveste din spatele expresiei „Țiganul e țigan și-n ziua de Paști”, folosită adesea cu dispreț. Dar dacă ne întoarcem în timp, în perioada sclaviei romilor,... citește tot