E adevărat că Magazinul Unirea trebuia să se numească M.U.C?

13.11.2019
E adevărat că Magazinul Unirea trebuia să se numească M.U.C?

Magazinul Unirea, unul dintre cele mai mari din România comunistă, a fost inaugurat pe data de 2 septembrie 1976. La evenimentul de inaugurare al Magazinului Universal Unirea (dnumirea completă) a participat, evident, Nicolae Ceaușescu. Puțini sunt cei care știu că magazinul trebuia să se numească Magazinul Universal Central, adică MUC.

Conform site-ului bercenidepoveste.ro, se pare că denumirea inițială s-ar fi inspirat după niște magazine celebre rusești. Proiectanții au fost atât de sigur de noul nume încât se pare că fusese montată, pentru scurt timp, chiar și o firmă luminoasă care afișa litera C. Dându-și seama de hilarul situației, comuniștii au decis să rămână la denumirea de Magazinului Universal Unirea.

E adevărat că Pasajul Unirii din București a fost gata în 34 de zile?

Se pare că Magazinul Unirea a fost construit pe terenul fostelor case ale comunitatii evreiesti din București. Centrul comercial era inițial mai mic. Acesta a fost extins în anii ’80 cu aripa Călărași și cea dinspre Bulevardul Unirii. Astăzi, clădirea are o suprafață comercială închiriabilă de peste 43.000 mp. La început, în Magazinul Unirea se comercializau numai produsele românești.
Românii cumpărau mâncare, îmbrăcăminte și încălțăminte. Câțiva ani mai târiu, partea de alimentatie a pierdut mult teren în favoarea celorlalte produse. Astăzi, în Magazinul Unirea se găsesc atât fast-food-uri, cât și magazine de haine.

Cui aparține astăzi Magazinul Unirea?

Astăzi, acționarul majoritar al Unirea Shopping Center este compania Nova Trade (compania omului de afaceri Dan Adamescu), care deține 65,4% din acțiuni, urmată de Unirea Shopping Center cu 10,95%, SIF Muntenia cu 9,06% și alți acționari cu 14,75%.

În cât timp a fost construit Pasajul din fața Magazinului Unirea?

Pe data de 6 iunie 1987, ziarele vremii anunțau o nouă realizare a socialismului: inaugurarea Pasajului Piața Unirii, la numai 34 de zile de la începerea lucrărilor de construcție. Este adevărat că lucrarea a fost finalizată într-un timp record, însă trebuie menționat faptul că săpăturile au început cu șase luni înainte. Da, cu șase luni, dar propaganda comunistă „a omis” să spună asta la inaugurare.

Proiectarea pasajului a fost făcută de Institutului de Proiectări pentru Transporturi Auto (IPTANA) și construcţia a fost realizată de Ministerul Construcţiilor Industriale alături de un societăţi locale. Lucrarea a fost extrem de complexă întrucât pasajul supratraversează două magistrale de metrou, dar şi cursul râului Dâmboviţa. La pasaj au lucrat sute de oameni la foc continuu.

Sursa: Fototeca online a comunismului românesc

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cine este mai rapid, ghepardul sau Usain Bolt?
Cine este mai rapid, ghepardul sau Usain Bolt?
Cel mai rapid animal terestru de pe Planetă este, cu siguranță, ghepardul. Oamenii rapizi sunt o raritate. Totuși, cel mai rapid om din toate timpurile este jamaicanul Usain Bolt. Totuși, care... citește tot
Cine a fost rusul care a refuzat să lanseze bomba atomică spre Statele Unite ale Americii?
Cine a fost rusul care a refuzat să lanseze bomba atomică spre Statele Unite ale Americii?
Există oameni care muncesc o viață pentru a ajunge la statutul de erou, dar și oameni care sunt la locul potrivit și printr-o decizie devin eroi. În cea de-a doua categorie intră și Stanislav... citește tot
Cum își dădea lumea seama că Mircea, ultimul născut al Reginei Maria, nu era copilul Regelui Ferdinand?
Cum își dădea lumea seama că Mircea, ultimul născut al Reginei Maria, nu era copilul Regelui Ferdinand?
Regina Maria a României a fost una dintre cele mai influente femei din Europa, atât la începutul anilor 1900, cât și în perioada interbelică. Deși iubea România cu patos și transmitea... citește tot