E adevărat că Magazinul Unirea trebuia să se numească M.U.C?

13.11.2019
E adevărat că Magazinul Unirea trebuia să se numească M.U.C?

Magazinul Unirea, unul dintre cele mai mari din România comunistă, a fost inaugurat pe data de 2 septembrie 1976. La evenimentul de inaugurare al Magazinului Universal Unirea (dnumirea completă) a participat, evident, Nicolae Ceaușescu. Puțini sunt cei care știu că magazinul trebuia să se numească Magazinul Universal Central, adică MUC.

Conform site-ului bercenidepoveste.ro, se pare că denumirea inițială s-ar fi inspirat după niște magazine celebre rusești. Proiectanții au fost atât de sigur de noul nume încât se pare că fusese montată, pentru scurt timp, chiar și o firmă luminoasă care afișa litera C. Dându-și seama de hilarul situației, comuniștii au decis să rămână la denumirea de Magazinului Universal Unirea.

E adevărat că Pasajul Unirii din București a fost gata în 34 de zile?

Se pare că Magazinul Unirea a fost construit pe terenul fostelor case ale comunitatii evreiesti din București. Centrul comercial era inițial mai mic. Acesta a fost extins în anii ’80 cu aripa Călărași și cea dinspre Bulevardul Unirii. Astăzi, clădirea are o suprafață comercială închiriabilă de peste 43.000 mp. La început, în Magazinul Unirea se comercializau numai produsele românești.
Românii cumpărau mâncare, îmbrăcăminte și încălțăminte. Câțiva ani mai târiu, partea de alimentatie a pierdut mult teren în favoarea celorlalte produse. Astăzi, în Magazinul Unirea se găsesc atât fast-food-uri, cât și magazine de haine.

Cui aparține astăzi Magazinul Unirea?

Astăzi, acționarul majoritar al Unirea Shopping Center este compania Nova Trade (compania omului de afaceri Dan Adamescu), care deține 65,4% din acțiuni, urmată de Unirea Shopping Center cu 10,95%, SIF Muntenia cu 9,06% și alți acționari cu 14,75%.

În cât timp a fost construit Pasajul din fața Magazinului Unirea?

Pe data de 6 iunie 1987, ziarele vremii anunțau o nouă realizare a socialismului: inaugurarea Pasajului Piața Unirii, la numai 34 de zile de la începerea lucrărilor de construcție. Este adevărat că lucrarea a fost finalizată într-un timp record, însă trebuie menționat faptul că săpăturile au început cu șase luni înainte. Da, cu șase luni, dar propaganda comunistă „a omis” să spună asta la inaugurare.

Proiectarea pasajului a fost făcută de Institutului de Proiectări pentru Transporturi Auto (IPTANA) și construcţia a fost realizată de Ministerul Construcţiilor Industriale alături de un societăţi locale. Lucrarea a fost extrem de complexă întrucât pasajul supratraversează două magistrale de metrou, dar şi cursul râului Dâmboviţa. La pasaj au lucrat sute de oameni la foc continuu.

Sursa: Fototeca online a comunismului românesc

Cele mai noi articole
Ce este hostingul? De ce este important să beneficiezi de hosting (găzduire web) dacă decizi să-ți faci un site?
Ce este hostingul? De ce este important să beneficiezi de hosting (găzduire web) dacă decizi să-ți faci un site?
Trăim într-o lume ghidată de Internet. Avem aplicații, aflăm informații cu un singur click, zilnic navigăm pe zeci, poate sute de pagini web. Totuși, nu multă lume știe ce pași trebuie să... citește tot
De ce nu este bine să împrumuți bani prietenilor? Mai poți recupera banii dacă nu ai nimic semnat?
De ce nu este bine să împrumuți bani prietenilor? Mai poți recupera banii dacă nu ai nimic semnat?
Sunt momente când trecem cu toții prin dificultăți de ordin financiar. Cel mai la îndemână mod de a face rost de bani este să împrumutăm de la prieteni. Este rapid, discret și pentru asta... citește tot
Cum a plecat Regina mamă Elena din țară? „Escortată de polițiști, pe străzi pustii”
Cum a plecat Regina mamă Elena din țară? „Escortată de polițiști, pe străzi pustii”
Carol al II-lea a fost una dintre cele mai controversate figuri ale regalității în România. Una dintre femeile care au avut cel mai mult de suferit din pricina lui Carol al II-lea a fost... citește tot