E adevărat că Magazinul Unirea trebuia să se numească M.U.C?

13.11.2019
E adevărat că Magazinul Unirea trebuia să se numească M.U.C?

Magazinul Unirea, unul dintre cele mai mari din România comunistă, a fost inaugurat pe data de 2 septembrie 1976. La evenimentul de inaugurare al Magazinului Universal Unirea (dnumirea completă) a participat, evident, Nicolae Ceaușescu. Puțini sunt cei care știu că magazinul trebuia să se numească Magazinul Universal Central, adică MUC.

Conform site-ului bercenidepoveste.ro, se pare că denumirea inițială s-ar fi inspirat după niște magazine celebre rusești. Proiectanții au fost atât de sigur de noul nume încât se pare că fusese montată, pentru scurt timp, chiar și o firmă luminoasă care afișa litera C. Dându-și seama de hilarul situației, comuniștii au decis să rămână la denumirea de Magazinului Universal Unirea.

E adevărat că Pasajul Unirii din București a fost gata în 34 de zile?

Se pare că Magazinul Unirea a fost construit pe terenul fostelor case ale comunitatii evreiesti din București. Centrul comercial era inițial mai mic. Acesta a fost extins în anii ’80 cu aripa Călărași și cea dinspre Bulevardul Unirii. Astăzi, clădirea are o suprafață comercială închiriabilă de peste 43.000 mp. La început, în Magazinul Unirea se comercializau numai produsele românești.
Românii cumpărau mâncare, îmbrăcăminte și încălțăminte. Câțiva ani mai târiu, partea de alimentatie a pierdut mult teren în favoarea celorlalte produse. Astăzi, în Magazinul Unirea se găsesc atât fast-food-uri, cât și magazine de haine.

Cui aparține astăzi Magazinul Unirea?

Astăzi, acționarul majoritar al Unirea Shopping Center este compania Nova Trade (compania omului de afaceri Dan Adamescu), care deține 65,4% din acțiuni, urmată de Unirea Shopping Center cu 10,95%, SIF Muntenia cu 9,06% și alți acționari cu 14,75%.

În cât timp a fost construit Pasajul din fața Magazinului Unirea?

Pe data de 6 iunie 1987, ziarele vremii anunțau o nouă realizare a socialismului: inaugurarea Pasajului Piața Unirii, la numai 34 de zile de la începerea lucrărilor de construcție. Este adevărat că lucrarea a fost finalizată într-un timp record, însă trebuie menționat faptul că săpăturile au început cu șase luni înainte. Da, cu șase luni, dar propaganda comunistă „a omis” să spună asta la inaugurare.

Proiectarea pasajului a fost făcută de Institutului de Proiectări pentru Transporturi Auto (IPTANA) și construcţia a fost realizată de Ministerul Construcţiilor Industriale alături de un societăţi locale. Lucrarea a fost extrem de complexă întrucât pasajul supratraversează două magistrale de metrou, dar şi cursul râului Dâmboviţa. La pasaj au lucrat sute de oameni la foc continuu.

Sursa: Fototeca online a comunismului românesc

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
De ce au emigrat italienii în masă în Statele Unite ale Americii?
De ce au emigrat italienii în masă în Statele Unite ale Americii?
Astăzi, Italia este o țară stabilă din punct de vedere economică, urmașa unuia dintre cele mai mari imperii care au existat: Imperiul Roman. Totuși, au fost perioade în care milioane de... citește tot
Cine este femeia după care s-a inspirat sculptorul Statuii Libertății?
Cine este femeia după care s-a inspirat sculptorul Statuii Libertății?
Statuia Libertății din New York este considerat a fi unul dintre cele mai cunoscute monumente din lume. Aceasta este amplasată pe o mică insulă la intrarea în portul „Liberty Island”,... citește tot
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Unul dintre cele mai importante momente din istoria recentă a României a fost Războiul de Independență din 1877-1878. De fapt, armata română a participat la Războiul Ruso-Turc din anii... citește tot