Cum putem mânca dulciuri fără să ne îngrășăm + marile tentații din cofetării în București

Claudiu Petrișor
19.06.2020
Cum putem mânca dulciuri fără să ne îngrășăm + marile tentații din cofetării în București

Regimurile alimentare de slăbire sunt de obicei drastice și impun renunțarea completă la dulciuri. Dar cum să reușim asta 100%? Că oriunde ne uităm vedem o cofetarie – Bucuresti e plin de astfel de tentații.

Pentru multe dintre persoanele care încearcă să țină un regim de slăbire, cea mai mare provocare este să uite că există dulciurile. Prăjituri, tort la comanda, ciocolată, toate intră rapid pe lista neagră. Indicațiile de a renunța la zahăr sunt în general pe durate lungi. Iar mulți oameni acceptă cu greu restricțiile severe. Mental, în momentul în care li se spune că nu au voie ceva, automat dorința de a mânca acel lucru devine și mai arzătoare. E un fapt dovedit psihologic. Interdicțiile nu funcționează întotdeauna așa cum ar trebui, ca în cărți și în planurile nutriționiștilor.

De aceea, trebuie să creăm un echilibru în regimul nostru alimentar, dar și de viață. De multe ori trecem pe lângă o cofetarie – Bucuresti e recunoscut pentru diversitatea acestora, și zăbovim câteva minute bune. Suntem presați de ideea că nu e bine. Dar ispita este și ea semnificativă.

Cum putem mânca prăjituri fără să luăm în greutate? Cum rezistam intr-o cofetarie Bucuresti?

Cele mai bune metode de a păstra câteva delicii în meniul nostru, fără a ne afecta programul de slăbire, sunt:

Putem stabili un program clar de efort fizic, pe care să-l respectăm și care să ne permită să mâncăm ocazional ceva din ceea ce ne dorim. Putem să alergăm, să mergem la sală, să ne plimbăm cu bicicleta, să înotăm. Orice tip de mișcare e binevenit. Este important, de asemenea, să calculăm câte calorii pierdem prin respectivul efort fizic. De ce? Pentru a nu depăși respectivul număr când mâncăm ceva dulce. Cele două trebuie să se anuleze reciproc sau chiar caloriile pierdute prin efortul fizic să fie mai multe decât cele din dulciurile mâncate.

O provocare in dieta: numărul fix de calorii pe zi

Mobilizarea este un factor important. Viețile noastre sunt ocupate și găsim greu timp pentru a ne ocupa de sănătate și de forma noastră fizică. Deseori ne înfomentăm cu orele și apoi mâncăm foarte mult dintr-o dată. Sau suntem într-o masă continuă, de dimineață până seara, stând la birou și ronțăind diverse produse.

Este necesar să ne organizăm și să conștientizăm momentele în care trebuie să luăm masa. Asta pentru a evita mâncatul de plictiseală sau nervos. Sau mâncatul de poftă 🙂 Știm cu toții cât de greu e să reziști tentației, când vezi o vitrină cu deserturi apetisante sau poze la fel de atrăgătoare, ca de exemplu pe https://www.magicake.ro/.

Dacă timpul sau sănătatea nu ne permit să facem efort fizic, atunci putem aplica a doua strategie. Mâncăm un număr fix de calorii pe zi. Iar dacă dorim să introducem ceva dulce în programul zilei respective, trebuie neapărat să scoatem alt produs la fel de bogat în calorii. Nu să adăugăm!

Astfel, numărul caloriilor rămâne același, iar noi ne putem bucura din când în când de o prăjitură bună sau o felie de tort la comanda de la o cofetarie din Bucuresti. Atunci când facem o excepție de la regim e important totuși să alegem un desert cât mai reușit și de calitate. De ce? Pentru a nu fi dezamăgiți și a simți nevoia de a mânca și altceva în plus.

Ce este „Cheat day” și cum funcționează

Această soluție spune că trebuie să ținem cont de numărul caloriilor. Nu întotdeauna valoarea nutritivă contează. Dacă mâncăm sănătos și nu depășim limita, atunci ne putem permite să ne tratăm cu ceva dulce din când în când. Dar să ținem cont neapărat de valoarea calorică a produsului.

Astfel, vom ajunge să pierdem din greutate sau să ne menținem, în funcție de obiectivul propus, fără a renunța definitiv la micile plăceri culinare. Cel mai important este echilibrul. Excesele de orice fel ne vor afecta și nu vom obține rezultatele dorite. Dietele dezechilibrate și foarte restrictive se dovedesc eficiente pe termen scurt. Dar pe termen lung majoritatea celor care le țin nu rezistă de multe ori revin la problemele inițiale cu greutatea.

Ritmul de viață e foarte alert în societatea modernă. Ne ocupăm de familie, serviciu și abia mai găsim timp pentru noi și pentru relaxare. Așa că este greu să ținem pasul și să respectăm sută la sută indicațiile nutriționiștilor, mai ales pe termen lung. Puține persoane transformă un regim de slăbire într-un mod de viață și reușesc să mențină limitele culinare mult după terminarea dietei.

De aceea s-au inventat celebrele „cheat day”, care ne permit să mai călcăm strâmb o dată pe săptămână, în afara regimului. Scopul lor e acela de a ne ajuta să rezistăm din punct de vedere psihologic. În acea zi putem apela la o ciocolată, o gogoașă, o prăjitură, un tort la comanda, de la o cofetarie – Bucuresti e un oraș plin de magazine de dulciuri! Asta ne ajută să facem o pauză și să reluăm a doua zi cu forțe proaspete provocarea pe care ne-am setat-o.

Dulciuri sanatoase și cum păcălim dorința de dulce

Putem păcăli dorința de dulce și prin variante sănătoase, făcute chiar de noi. Iaurturile cu fructe ar fi o soluție. Dar nu cele deja preparate, ci un iaurt simplu, peste care adăugăm noi fructele preferate. E de o mie de ori mai bun. Și are și mai puține calorii decât cele deja făcute, din comerț.

Câteva fructe uscate, alături de nucile noastre preferate, pot reprezenta o altă variantă de gustare care să ne satisfacă pofta de dulce.

Și un suc de fructe poate fi excelent în această situație. Toate, desigur, ținând cont de numărul de calorii.

 

Tags:
loading...
Inchide