Care este singura mașină în care nu a murit nimeni, niciodată?

02.03.2021
Care este singura mașină în care nu a murit nimeni, niciodată?

Transportul rutier este unul dintre cele mai periculoase din lume. Nu o spunem noi, ci cifrele. În fiecare zi auzim la televizor sau radio despre accidente, unele mai grave ca altele.

Cu toate acestea, există un model mașină în care nu a murit nimeni, niciodată. Pare incredibil, însă într-un Volvo XC90 nu a decedat nimeni, vreodată, într-un accident rutier. În condițiile în care, la nivel mondial, se vânduseră până în ianuarie 2020 aproximativ 700.000 de unități.

Potrivit specialiștilor în siguranța autovehiculelor, SUV-ul de 5 stele, clasificat Euro NCAP, are o serie de factori care l-au ajutat să fie una dintre cele mai sigure mașini din lume.

Singura mașină în care nu a murit NIMENI

Atât prima, cât și a doua generație a mașinii au o masă relativ mare, ceea ce înseamnă că este mai rezistentă din punct de vedere fizic, în cazul unei coliziuni. Cu toate acestea, are și o mulțime opțiuni de siguranță pasivă, cum ar fi structura solidă, centuri bune și airbag-uri. Acest lucru ajută păstrarea în siguranță a ocupanților atunci când mașina este implicată într-o coliziune cu un vehicul mai mare.

Toate mașinile Volvo XC90 din a doua generație au AEB ca standard, astfel încât fiecare dintre ele a avut sisteme de evitare a coliziunilor din fabrică. Niciuna nu a avut anterior AEB sau ceva similar. A existat un sistem de monitorizare a punctului mort și care a fost standard pentru o lungă perioadă de timp, dar nu au avut niciodată sistemele de evitare a coliziunilor despre care vorbim. De aceea, este și acesta unul dintre motivele pentru care nimeni nu a murit până acum în această mașină, a declarat Matthew Avery, director în cercetare la Thatcham, potrivit cardealermagazine.co.uk.

Așa arată un model Volvo XC90

Cum este verificată siguranța unei mașini?

Atunci când se verifică nivelul de siguranță al unui pasager într-o mașină se analizează structura acesteia, programarea energiei în coliziune și cât de bune sunt centurile de siguranță, pretensionatoarele și limitatoarele de sarcină, precum și airbag-urile.

Trebuie specificat că masa contează, iar o mașină mai mare este o una mai sigură. De exemplu, dacă are loc o coliziune între o berlină și un camion, atunci este simplu de înțeles că cei care vor avea de suferit sunt pasagerii berline, deoarece camionul are o masă mai mare și absoarbe energia impactului mai ușor.

Tot mai mulți producători de autovehicule investesc în siguranța pasivă, adică tot felul de sisteme de prevenire a accidentelor. Drept urmare, atunci când o coliziune este iminentă, mașina este cât mai pregătită să ofere siguranța maximă posibilă.

Când a apărut prima mașină Volvo?

Volvo este o companie producătoare de autovehicule din Suedia. Firma a fost fondată pe data de 14 aprilie 1927 de Assar Gabrielsson și Gustaf Larsson. La baza ei au stat două idei, calitate și siguranță, ambele având o importanță foarte mare în ceea ce privește construcția automobilelor. Volvo și-a păstrat identitatea, iar în prezent se poate laudă că are în portofoliu singura mașină din lume în care nu a murit nimeni, în urma unui accident.

Foto: Pexels.com

Cele mai noi articole
Ce s-a întâmplat azi, 17 ianuarie?
Ce s-a întâmplat azi, 17 ianuarie?
Ziua de 17 ianuarie este cea de 17-a zi a calendarului gregorian și a 18-a zi în anii bisecți. Până la sfârșitul anului au mai rămas 348 de zile. La această zi în 1995, un cutremur puternic... citește tot
Curiozități despre dragoste. De ce iubirea la distanță este mai… trainică?
Curiozități despre dragoste. De ce iubirea la distanță este mai… trainică?
Când spui dragoste, sufletul ți se relaxează, în minte îți apar cele mai frumoase amintiri și persoane dragi. Se spune că dragostea vindecă orice rană, alină orice suferință și poate... citește tot
Care este singurul oraș din România fără gaze și, până de curând, și fără semafoare?
Care este singurul oraș din România fără gaze și, până de curând, și fără semafoare?
România s-a dezvoltat destul de greu după căderea comunismului. Cu unele excepții precum Oradea, Cluj Napoca sau București, orașele țării nu s-au modernizat suficient. Ba mai mult, unele... citește tot