În lumea auto, există mașini care se remarcă prin design, altele prin performanțe, iar unele prin tehnologiile inovatoare. Însă foarte puține reușesc să intre în legendă datorită rezistenței incredibile și longevității. Printre acestea, un loc aparte îl ocupă un Mercedes-Benz 240D, supranumit „mașina nemuritoare”, care a parcurs peste 4,6 milioane de kilometri și a scris istorie. La propriu.
În anul 1981, Gregorios Sachinidis, un taximetrist din Salonic, Grecia, a achiziționat un Mercedes-Benz 240D folosit din 1976 din Germania. Mașina avea deja aproximativ 220.000 de kilometri (aproximativ 136.700 mile) pe bord.
În următorii 23 de ani, acesta a folosit Mercedesul drept taxi, conducându-l non-stop. Munca sa nu s-a limitat doar la străzile Salonicului; el a efectuat nenumărate călătorii pe distanțe lungi prin Grecia și în țări învecinate precum Germania, Turcia și Bulgaria. El a transportat chiar ajutoare umanitare în Iugoslavia sfâșiată de război în 1993.
Până când a retras mașina în 2004, aceasta acumula acumulat o uluitoare de 4,6 milioane de kilometri (aproximativ 2,85 milioane mile). Această ispravă i-a adus mașinii sale distincția de a fi Mercedes-Benz cu cel mai mare kilometraj înregistrat până în prezent. Pentru a pune asta în perspectivă, 4,6 milioane de kilometri este echivalentul condusului în jurul lumii de 115 ori.
Mercedes-Benz 240D face parte din celebra serie W115, produsă între 1968 și 1976. Era o mașină apreciată pentru motorul diesel simplu, dar extrem de robust, capabil să reziste la sute de mii de kilometri fără intervenții majore. În cazul lui Sachinidis, motorul a fost recondiționat de mai multe ori, însă blocul de bază și structura au rămas aceleași.
De asemenea, șasiul și caroseria au demonstrat o durabilitate excepțională, confirmând reputația Mercedes-Benz din acea perioadă: „mașini construite să țină o viață”.
În anul 2004, performanța lui Sachinidis și a mașinii sale a ajuns la urechile oficialilor Mercedes-Benz. Impresionați de poveste, reprezentanții companiei i-au propus să doneze automobilul pentru a fi expus în Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart, Germania. În schimb, producătorul i-a oferit un Mercedes-Benz E-Class nou.