De ce parfumurile franțuzești sunt cele mai bune? Istoria parfumurilor din Hexagon

13.04.2022
De ce parfumurile franțuzești sunt cele mai bune? Istoria parfumurilor din Hexagon

Parfumul reprezintă o modalitate simplă și de efect de a impresiona persoanele din jurul tău. Mirosul emanat de acesta poate pune în evidență caracterul unui bărbat sau eleganța unei femei. Totodată, un parfum poate fi și un mijloc de atracție între persoanele de sex opus.

Cine a inventat parfumul?

În antichitate, egiptenii, precum și civilizațiile greco-romane au dezvoltat primele forme de parfum. Acesta a fost creat mai întâi pentru ritualuri religioase, iar ulterior a ajuns să fie folosit pentru seducție. În acea perioadă, lumea era într-o continuă dezvoltare, iar schimburile comerciale între Europa și Orient au devenit tot mai dese.

Parfumul a ajuns pe „bătrânul continent” în secolul al XIII-lea, odată cu revenirea cruciadelor. Acești cavaleri au adus înapoi cu ei mirodenii necunoscute și noi obiceiuri de igienă personală. Astfel, oamenii au început să se dea cu parfum direct pe piele pentru a mirosi frumos. În anul 1370 a luat naștere primul parfum fabricat în Franța. Acesta a fost un alcool amestecat cu rozmarin ale cărui puteri estetice și virtuți terapeutice au fost lăudate, de-a lungul timpului.

Începuturile parfumeriei în Franța

În Evul Mediu, Veneția era încă considerată epicentrul parfumeriei în Europa. Sosirea Ecaterinei de Medici și a parfumierului ei René Florentinul la curtea franceză, în secolul al XVI-lea, a fost cea care va propulsa arta parfumeriei ca simbol francez. Faima parfumului din Hexagon a fost încurajată și mai mult în secolele următoare, în special datorită lui Ludovic al XIV-lea. Foarte pasionat de parfumuri, arome de animale, precum si de notele florale. Se spune că Regele a parfumat o dată întreagă curte. Și, da, curtea era destul de mare. Parfumul a devenit apoi o emblemă franceză a rafinamentului și bogăției, în ochii lumii întregi.

Parfumurile franțuzești, în epoca modernă

La sfârșitul secolului al XIX-lea, Parisul a devenit centrul parfumeriei mondiale. Marile case de parfumuri și-au făcut un nume și au captat o clientelă internațională bogată. Eticheta „Paris” sau „made in France” a devenit o garanție a calității și autenticității. Dinastia Guerlain a schimbat complet acest domeniu, iar în 1889 a fost realizat primul parfum modern fabricat în Franța. Aimé Guerlain a participat la crearea Uniunii Naționale a industriei franceze de parfumerie.

Creatorii de modă și-au lansat colecțiile, utilizând parfumurile franțuzești. Luxul și eleganța au mers mână în mână, iar modelul a fost exportat și în Statele Unite ale Americii. Parfumeria franceză și-a păstrat mereu faima și prestigiul indiferent de timpurile trăite.

Cosmeticele reprezintă o industrie de miliarde de euro, iar parfumeria are un loc special în rândul acestora. Francezii au știut din timp acest lucru, iar de-a lungul anilor, au perfecționat diferite modele de parfumuri, ajungând în prezent să fie lideri mondiali în acest domeniu.

Foto: Pexels.com

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cuvântul „domnișoară” ar putea fi interzis definitiv! Francezii, primii care consideră că termenul poate fi folosit cu sens peiorativ
Cuvântul „domnișoară” ar putea fi interzis definitiv! Francezii, primii care consideră că termenul poate fi folosit cu sens ...
Sunt mai bine de 10 ani de când un oraș din vestul Franței a interzis cuvântul ‘mademoiselle‘ – echivalentul francez al cuvântului „domnișoară”. Această mișcare vine în contextul... citește tot
Care sunt domeniile cu cele mai mari creșteri salariale în 2025?
Care sunt domeniile cu cele mai mari creșteri salariale în 2025?
2025 a fost un an în care angajatorii au tratat cu prudență planurile de extindere a echipelor, dar și de majorare a salariilor sau a pachetelor de beneficii extrasalariale. Cu toate acestea, au... citește tot
Explorarea lumii în 2026 începe mai devreme ca niciodată: DAL Travel marchează finalul campaniei aniversare cu un val istoric de rezervări
Explorarea lumii în 2026 începe mai devreme ca niciodată: DAL Travel marchează finalul campaniei aniversare cu un val istoric de rezervări
Interesul românilor pentru călătorii de lungă distanță nu a fost niciodată atât de ridicat. La încheierea campaniei „25 de ani – 25 de zile de promoții”, DAL Travel – unul dintre... citește tot