Care este diferența dintre oprire și staționare?

12.07.2022
Care este diferența dintre oprire și staționare?

Care este diferența dintre oprire și staționare? Oprire și staționare. Acestea sunt termenii ce stârnesc de multe ori confuzie în rândul conducătorilor auto sau în rândul celor care vor să obțină permisul de conducere. Site-ul shtiu.ro le explică șoferilor sau viitorilor conducători auto cum se diferențiază cele două semne de circulație care dau bătăi de cap multora dintre noi. 

Care este diferența dintre oprire și staționare?

Conform codului rutier, deosebirea dintre oprire și staționare constă în durata de imobilizare a vehiculului în zona respectivă. Astfel, mai puțin de 5 minute înseamnă oprire, mai mult înseamnă staționare. Simplu, nu-i așa?

Conform Articolului 63

(1) Se consideră oprire imobilizarea voluntară a unui vehicul pe drumul public, pe o durată de cel mult 5 minute. Peste această durată, imobilizarea se consideră staţionare.

(2) Nu se consideră oprire:

a) imobilizarea vehiculului atât timp cât este necesară pentru îmbarcarea sau debarcarea unor persoane, dacă prin această manevră nu a fost perturbată circulaţia pe drumul public respectiv;

b) imobilizarea autovehiculului având o masă totală maximă autorizată de până la 3,5 tone, atât timp cât este necesar pentru operaţiunea de distribuire a mărfurilor alimentare la unităţile comerciale.

(3) Pentru autovehiculele care transportă mărfuri, altele decât cele prevăzute la alin. (2) lit. b), administratorul drumului public împreună cu autorităţile administraţiei publice locale, cu avizul poliţiei rutiere, vor stabili programe sau intervale orare pe timpul nopţii, în care oprirea sau staţionarea este permisă pentru distribuirea mărfurilor.

(4) Se consideră parcare staţionarea vehiculelor în spaţii special amenajate sau stabilite şi semnalizate corespunzător.

(5) Vehiculul oprit sau staţionat pe partea carosabilă trebuie aşezat lângă şi în paralel cu marginea acesteia, pe un singur rând, dacă printr-un alt mijloc de semnalizare nu se dispune altfel. Motocicletele fără ataş, mopedele şi bicicletele pot fi oprite sau staţionate şi câte două, una lângă alta.

De știut:

În afara localităților oprirea sau staționarea volutară a vehiculelor se face în afara părții carosabile;

Se consideră staționare pe partea carosabilă situația în care oricare dintre roțile vehiculului sau remorcii se regăsește pe partea carosabilă;

În localități, pe drumurile cu sens unic, oprirea sau staționarea voluntară a vehiculelor este permisă și pe partea stângă, dacă rămâne liberă cel puțin o bandă de circulație.

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
La ce folosește butonul mic de pe centura de siguranță?
La ce folosește butonul mic de pe centura de siguranță?
Centura de siguranță, un element esențial pentru siguranța în trafic, ascunde un detaliu aparent minor dar foarte important: butonul negru. Dar, la ce folosește acesta? Centura de siguranță... citește tot
Cum compari corect bonusurile de cazino online în România | Romania Bonuses Finder
Cum compari corect bonusurile de cazino online în România | Romania Bonuses Finder
Compararea celor mai bune bonusuri de cazino în România cu ajutorul Romaniabonusesfinder Piața de gambling online din România continuă să se dezvolte rapid, iar bonusurile de cazino au devenit... citește tot
Puiul de urs, anomalia naturii: Dacă oamenii ar avea aceeași proporție mamă-copil, o femeie ar naște un bebeluș de mărimea unei alune
Puiul de urs, anomalia naturii: Dacă oamenii ar avea aceeași proporție mamă-copil, o femeie ar naște un bebeluș de mărimea unei alune
Puiul de urs este o anomalie a naturii: se naște mai mic decât o chiflă. Discrepanța de mărime dintre mamă și pui este uimitoare. O ursoaică matură poate cântări 200-300 de kilograme, dar... citește tot