Metaversul este un sistem de universuri digitale care își propune să le ofere utilizatorilor experiențe neconvenționale, inovative și la un nivel de profunzime și angajament fără egal. Utilizatorii au la dispoziție lumi 3D interconectate, medii bazate pe Realitatea Virtuală și Realitatea Augmentată, folosesc avataruri digitale și sunt parte a unei lumi descentralizate. Metaversul reprezintă puntea care face legătura între lumea digitală și lumea reală, într-un mod care le valorifică pe amândouă.
Pe lângă utilizatorii individuali, în Metavers se întâlnesc, ca în realitate, și companii. Printre cele mai cunoscute sunt Nvidia, Meta, Google, Apple, Roblox, Decentraland, Epic Games, Tencent, Samsung, Adobe sau Marriott. În Metavers găsești inclusiv locații iGaming, așa cum este platforma Vulkan Casino, care este accesibilă în România, dar și alte zeci de zone ale lumii. Reprezintă Metaversul o soluție alternativă la lumea reală pentru companii? Prezentul articol raspunde acestei întrebări, analizând modul în care afacerile sunt ajutate să evolueze în mediul digital.
Au nevoie companiile de universurile virtuale din Metavers?
Metaversul a fost dezvoltat ca o sursă alternativă la realitate, care reprezintă o evadare în universuri create prin intermediul Realității Virtuale și Realității Augmentate. Asemenea lumii reale, companiile caută să-și extindă piețele de vânzări de servicii și produse, caută să fie vizibile și să-și consolideze brandul, precum și să ajungă la o audiență cât mai largă. Companiile au nevoie să fie prezente în universul descentralizat Metavers din următoarele motive:
- Extinderea prezenței globale – lumea digitală prezintă un avantaj major, reprezentat de eliminarea oricărei bariere și limite georgrafice, ceea ce favorizează conectarea cu audiența la nivel global;
- Crearea unei baze mondiale de clienți – eradicarea granițelor geografice reale contribuie la mărirea bazei de clienți fără restricții fizice;
- Îmbunătățirea imaginii brandului – companiile prezente în mediul digital VR/ AR ajung mai rapid la clienți, ceea ce ajută la conștientizarea brandului;
- Creșterea eficienței operaționale – mediul virtual permite crearea de spații de muncă între echipe dispersate la nivel internațional, în timp ce mediul VR oferă un spațiu realist pentru pregătirea angajaților, dar cu costuri scăzute față de lumea reală;
- Economisirea de bani – spațiile și magazinele virtuale contribuie la reducerea costurilor asociate infrastructurii fizice, utilităților și chiriilor din universul real;
- Stimularea muncii de la distanță și creșterea nivelului de satisfacție al angajaților – în mediul virtual sunt disponibile instrumente care ușurează munca de la distanță, crescând nivelul de angajament al angajaților, starea de bine și gradul de satisfacție al angajaților;
- Creșterea productivității, randamentului și a veniturilor companiei – stimularea angajaților prin crearea unui mediu de lucru convenabil, care îi crește nivelul de satisfacție, contribuie la îmbunătățirea productivității companiei.
- Crearea unui model de afaceri reușit implică, așadar, și prezența digitală, mai ales că Metaversul numără 606.4 milioane de utilizatori în 2025, cu un potențial de creștere în următorii cinci ani de până la 2.6 miliarde de utilizatori.
Cum își fac simțită prezența companiile în multiuniversul digital?
Companiile se folosesc de mediile VR/AR din multiuniversul virtual pentru a crea experiențe profunde pentru utilizatori, care să le asocieze cu brandul, dar și prin crearea de medii de pregătire pentru proprii angajați. Lista de mai jos cuprinde principalele 5 modalități de stimulare a prezenței unei companii în lumea digitală din Metavers:
- Organizarea de tururi și evenimente virtuale – prezentarea companiei prin intermediul tururilor cu vizualizare la 360 de grade, precum și organizarea de evenimente, conferințe sau lansări de produse și servicii prin intermediul Realității Virtuale contribuie la creșterea audienței globală și la promovarea companiei, reprezentând o alternativă mai puțin costisitoare la opțiunile echivalente din lumea fizică;
- Sesiuni de vizualizare a produselor – crearea unor spatii de prezentare pentru produse, cu interacțiune totală, inclusiv cu utilizarea unor dispozitive bazate pe Realitatea Augmentată, crește încrederea potențialilor clienți în produse, ceea ce duce la o mărire a procentului de achiziție;
- Recrutare virtuala – organizarea spațiilor virtuale de lucru permite recrutarea de noi angajați, care vor susține interviul într-un cadru relaxant față de locațiile terestre;
- Pregătirea angajaților – spațiile de lucru din mediul digital le oferă angajaților locul ideal de a se pregăti și de a-și îmbunătăți abilitățile în vederea completării sarcinilor de lucru;
- Realizarea de colaborări virtuale – prezența companiei în Metavers facilitează oportunități de colaborare cu alte companii, ceea ce duce la extinderea portofoliului de produse și servicii.
Metaversul le oferă companiilor prezente o lume digitală în care pot crea experiențe imersive pentru clienții lor, oferindu-le produse și servicii virtuale. Companiile au posibilitatea de a-și adapta strategiile actuale la așteptările reale ale utilizatorilor, de a colecta și analiza datele legate de comportamentul utilizatorilor pentru a-și stabili noi strategii, cu un grad ridicat de rentabilitate.
Așadar, asemenea mediul real, Metaversul este o alternativă necesară companiilor care caută să se extindă la nivel global și care își propun să-și crească baza de clienți. Folosirea mediilor virtuale bazate pe Realitatea Augmentată și pe Realitatea Virtuală contribuie la crearea unor avantaje majore pentru companie, angajați și clienți pe termen lung.
Foto: Pexels.com
Distribuie acest articol: