De ce trebuie să fie prezente companiile în Metavers?

10.10.2025
De ce trebuie să fie prezente companiile în Metavers?

Metaversul este un sistem de universuri digitale care își propune să le ofere utilizatorilor experiențe neconvenționale, inovative și la un nivel de profunzime și angajament fără egal. Utilizatorii au la dispoziție lumi 3D interconectate, medii bazate pe Realitatea Virtuală și Realitatea Augmentată, folosesc avataruri digitale și sunt parte a unei lumi descentralizate. Metaversul reprezintă puntea care face legătura între lumea digitală și lumea reală, într-un mod care le valorifică pe amândouă.

Pe lângă utilizatorii individuali, în Metavers se întâlnesc, ca în realitate, și companii. Printre cele mai cunoscute sunt Nvidia, Meta, Google, Apple, Roblox, Decentraland, Epic Games, Tencent, Samsung, Adobe sau Marriott. În Metavers găsești inclusiv locații iGaming, așa cum este platforma Vulkan Casino, care este accesibilă în România, dar și alte zeci de zone ale lumii. Reprezintă Metaversul o soluție alternativă la lumea reală pentru companii? Prezentul articol raspunde acestei întrebări, analizând modul în care afacerile sunt ajutate să evolueze în mediul digital.

Au nevoie companiile de universurile virtuale din Metavers?

Metaversul a fost dezvoltat ca o sursă alternativă la realitate, care reprezintă o evadare în universuri create prin intermediul Realității Virtuale și Realității Augmentate. Asemenea lumii reale, companiile caută să-și extindă piețele de vânzări de servicii și produse, caută să fie vizibile și să-și consolideze brandul, precum și să ajungă la o audiență cât mai largă. Companiile au nevoie să fie prezente în universul descentralizat Metavers din următoarele motive:

Cum își fac simțită prezența companiile în multiuniversul digital?

Companiile se folosesc de mediile VR/AR din multiuniversul virtual pentru a crea experiențe profunde pentru utilizatori, care să le asocieze cu brandul, dar și prin crearea de medii de pregătire pentru proprii angajați. Lista de mai jos cuprinde principalele 5 modalități de stimulare a prezenței unei companii în lumea digitală din Metavers:

  1. Organizarea de tururi și evenimente virtuale – prezentarea companiei prin intermediul tururilor cu vizualizare la 360 de grade, precum și organizarea de evenimente, conferințe sau lansări de produse și servicii prin intermediul Realității Virtuale contribuie la creșterea audienței globală și la promovarea companiei, reprezentând o alternativă mai puțin costisitoare la opțiunile echivalente din lumea fizică;
  2.  Sesiuni de vizualizare a produselor – crearea unor spatii de prezentare pentru produse, cu interacțiune totală, inclusiv cu utilizarea unor dispozitive bazate pe Realitatea Augmentată, crește încrederea potențialilor clienți în produse, ceea ce duce la o mărire a procentului de achiziție;
  3. Recrutare virtuala – organizarea spațiilor virtuale de lucru permite recrutarea de noi angajați, care vor susține interviul într-un cadru relaxant față de locațiile terestre;
  4. Pregătirea angajaților – spațiile de lucru din mediul digital le oferă angajaților locul ideal de a se pregăti și de a-și îmbunătăți abilitățile în vederea completării sarcinilor de lucru;
  5. Realizarea de colaborări virtuale – prezența companiei în Metavers facilitează oportunități de colaborare cu alte companii, ceea ce duce la extinderea portofoliului de produse și servicii.

Metaversul le oferă companiilor prezente o lume digitală în care pot crea experiențe imersive pentru clienții lor, oferindu-le produse și servicii virtuale. Companiile au posibilitatea de a-și adapta strategiile actuale la așteptările reale ale utilizatorilor, de a colecta și analiza datele legate de comportamentul utilizatorilor pentru a-și stabili noi strategii, cu un grad ridicat de rentabilitate.

Așadar, asemenea mediul real, Metaversul este o alternativă necesară companiilor care caută să se extindă la nivel global și care își propun să-și crească baza de clienți. Folosirea mediilor virtuale bazate pe Realitatea Augmentată și pe Realitatea Virtuală contribuie la crearea unor avantaje majore pentru companie, angajați și clienți pe termen lung.

Foto: Pexels.com

Distribuie acest articol:
Tags:
Cele mai noi articole
Decizia de 3 secunde care l-a făcut celebru pe soldatul Konrad Schumann. Cum și-a schimbat viața definitiv?
Decizia de 3 secunde care l-a făcut celebru pe soldatul Konrad Schumann. Cum și-a schimbat viața definitiv?
Konrad Schumann este un nume care a rămas în istorie datorită unei singure clipe surprinse pe peliculă – un moment de curaj și disperare care a devenit simbolul divizării Germaniei în timpul... citește tot
Tânără și neliniștită! Povestea oii Shrek, miorița care a evadat din stână și a trăit ani buni în sălbăticie
Tânără și neliniștită! Povestea oii Shrek, miorița care a evadat din stână și a trăit ani buni în sălbăticie
În anul 1998, la o fermă din sudul Noii Zeelande, în regiunea Otago, o oaie timidă pe nume Shrek a reușit să scape din turmă. În timp ce celelalte oi erau adunate pentru tuns, Shrek s-a... citește tot
Străbunicul Dusterului! Cum arăta PRIMA Dacia Duster fabricată în anii ’80?
Străbunicul Dusterului! Cum arăta PRIMA Dacia Duster fabricată în anii ’80?
De mai bine de 15 ani, piața auto din România s-a îmbogățit cu Dacia Duster, un automobil produs și comercializat de producătorul francez Renault și filiala sa din România. SUV-ul a evoluat... citește tot