Ce este clickbait?

de: Bogdan Andu
29 09. 2022
clickbait

Online-ul este modul cel mai rapid prin care oamenii își culeg informațiile în fiecare zi. Ne place sau nu să recunoaștem, Internetul face parte din viețile noastre. La fiecare vibrație a telefonului, ochii și mintea fug spre micul dispozitiv. Recent, un termen a început să fie din ce în ce mai utilizat de către internauți. Este vorba despre „clickbait” și acesta reprezintă o adevărată strategie de către publisherii care îl folosesc. Ce este clickbait-ul și unde este utilizat?

Ce este clickbait?

Inventarea și dezvoltarea internetului a adus în vocabularul omului de rând foarte mulți termeni noi. „Www- world wide web”, „youtube”, „site” reprezintă o mică parte din ceea ce cunoaștem despre online. Termenul de „clickbait” este des întâlnit în ultima perioadă la foarte multe companii, creatori de conținut sau magazine online. Acesta este folosit pentru a exploata și folosi curiozitatea oamenilor, punând titluri sau imagini atractive, chiar dacă conținutul anunțului sau videoclipului nu are nicio relevanță.

Nevoia site-urilor sau a videoclipurilor este aceea de a fi accesate, astfel clickbait-ul a ajuns să reprezinte o strategie ieftină, dar utilă în atingerea acestui scop. Cei mai experimentați pot recunoaște foarte ușor un clickbait autentic. Titlurile senzaționale precum: „Incredibil!”, „Trebuie neapărat să citești asta!” reprezintă modalități prin care creierul uman este atras să dea click. O altă practică în rândul acestora este faptul că link-ul atașat nu oferă un răspuns concret al subiectului respectiv. Această practică este una dintre principalele surse de vizitatori și implicit bani pentru creatorii de conținut.

Clickbait-ul se poate găsi aproape oriunde pe internet, ceea ce face foarte greu evitarea acestuia. Titlurile atragătoare/înșelătoare sunt frecvente în rețelele sociale sau bloguri, în timp ce pe multe site-uri de renume, acestea oferă spațiu publicitar pentru conținut fals. Cu toate că cele mai multe dintre reclamele de tip clickbait sunt inofensive din punct de vedere al securității, hackerii au dezvoltat modalități prin care oamenii pot fi păcăliți să-și dea propriile informații la concursuri sau premii.

Poate clickbait-ul să fie taxat de către internauți?

Din punct de vedere legal, această practică poate fi folosită de toată lumea, atâta timp cât nu este în joc siguranța omului. Numeroase cazuri de clickbait se regăsesc în special în e-mail, unde hackerii dezvoltă constant noi metode de a face bani.

Cei care obișnuiesc să petreacă un timp îndelungat pe internet pot recurge la metode clasice, precum reportul paginilor sau pur și simplu evitarea click-ului. Acest lucru se traduce prin: mai puține click-uri, mai puțini bani din publicitate.

Foto: Depositphotos.com