S-a spart sticla sau display-ul? Cum faci diferența?

de: Sorin Florea
07 08. 2020
telefon

Cum știi dacă s-a spart sticla sau display-ul la un telefon mobil? Lumea civilizată din ziua de astăzi este greu de imaginat fără telefon mobil. Smartphone-ul nu mai este un simplu telefon, ci un adevărat mini-computer. De pe un asemenea terminal poți vedea filme, asculta muzică, conversa video cu prietenii și multe altele.

S-a spart sticla sau display-ul?

Telefonul mobil este ușor de transportat și de utilizat, însă, din păcate, este și foarte firav, iar la o simplă cădere se poate strica. Dacă ai parte de un asemenea eveniment este bine să verifici atent dispozitivul pentru a observa ce defecte au apărut.

Cum verifici dacă s-a spart sticla sau display-ul?

De obicei, când un smartphone cade, display-ul este cel mai afectat. Așadar, este indicat ca ecranul să fie verificat amănunțit pentru a vedea eventuale probleme.

Trebuie știut că ecranul unui smartphone este format din trei componente:

  • Display-ul (componenta care permite afișajul);
  • Touchscreen-ul (componenta care permite atingerea telefonului);
  • Geamul din sticlă.

Dacă se strică doar geamul din sticlă, nu este nevoie de schimbarea și celorlalte două componente, lucru care va reduce cu mult costurile reparațiilor.

Așadar, este bine ca display-ul telefonului mobil să fie bine analizat în amănunt, în felul acesta vei ști dacă problema e gravă sau nu.

Caută să vezi dacă există pete negre, zone decolorate sau secțiuni neclare pe ecran. Verifică să vezi dacă ecranul rămâne complet negru când îl pui în stand-by.

De asemenea, uitate să vezi dacă apar linii sau modele care nu sunt simple fisuri în sticlă. Testează sensibilitatea la atingere, vezi dacă răspunde comenzilor (touchscreen-ul este nefuncțional).

Dacă ai observat măcar una dintre aceste probleme, înseamnă că telefonul nu are doar ecranul de sticlă spart, ci display-ul are probleme grave.

Cum repari un telefon mobil

Din nefericire, un smartphone din ziua de astăzi nu poate fi reparat acasă. Este indicat să duci dispozitivul la un centru specializat. Cel mai bine este să te prezinți la compania de telefonie mobilă de care aparții.