Nebunia aripioarelor de pui. De ce acum 50 de ani nu le mânca nimeni și acum toți le preferă?

de: Sorin Florea
11 03. 2022
aripioare de pui
Nebunia aripioarelor de pui. De ce acum 50 de ani nu le manca nimeni si acum toti le cer?

Mâncarea reprezintă un element esențial pentru menținerea vieții. Gusturile nu se discută, însă acestea s-au modificat odată cu trecerea timpului. Preparatele culinare au devenit mai sofisticate, iar clienții din ce în ce mai pretențioși. Cu toate acestea, există mâncăruri care, inițial, erau evitate, iar acum sunt apreciate peste tot în lume. Acesta este cazul aripioarelor de pui.

Cum au devenit aripioarele de pui așa de consumate

Aproximativ acum 50 de ani în urmă, nu mulți oameni comandau aripi de pui, fiind considerate resturi și majoritatea prefera pieptul de pui. În prezent, aripioarele crocante și suculente sunt iubite de toată lumea, pe toate continentele

În seara zilei de 30 octombrie 1964, un grup de tineri a intrat în locația Anchor Bar din Buffalo, New York. Printre ei se afla și fiul unui proprietar de restaurant celebru din oraș. Alături de el se găsea și fata Teressa Bellissimo. Acestora le era foame, iar Teressa a mers în bucătărie pentru a găsi niște gustări. Aici, aceasta a dat peste un pachet de aripioare de pui pe care îl primise cu câteva zile înainte.

Ea a prăjit câteva dintre aripioare, după ce inițial le-a amestecat cu mirodenii și le-a servit cu bețișoare de țelină și un sos de roșii. Băieților le-au plăcut atât de mult aripile încât, Bellissimo a pus preparatul a doua zi în meniul restaurantului.

Din acea zi, aripile de pui au început să fie tot mai comandate la restaurantul Anchor Bar. Zvonul despre noul preparat culinar s-a răspândit rapid în toate Statele Unite ale Americii, iar localurile din întreaga țară au început să servească în meniu aripi de pui. Cu toate acestea, abia în anii 1980 aripioarele au devenit vedetele incontestabile ale restaurantelor.

Patronii de restaurante au observat că atunci când sunt consumate aripioarele picante cu sos crește vânzarea de băuturi răcoritoare alcoolice și non-alcoolice. Drept urmare, marketingul își face apariția, iar, după ce în barurile sportive au fost instalate televizoare, vânzarea acestui preparat culinar a luat amploare.

Oamenii se strângeau pentru a viziona competițiile sportive la televizor și între timp li se făcea foame, astfel că aripile de pui picante și nepicante, dar și băuturile reci au fost pe placul tuturor.

În concluzie, așa au devenit celebre aripile de pui crocante în Statele Unite ale Americii și mai târziu în restul lumii.

Foto: Pexels.com