Cum se dădea examenul auto la 1900 și în ce consta proba de „reflexe”?

de: Claudiu Petrișor
06 03. 2019
bucuresti

Era anul 1889 atunci când primul automobil a ajuns în România. Vehiculul care circula prin București era un Peugeot și deținătorul era baronul Barbu Bellu. Abia 17 ani mai târziu, în Capitala României, a fost înființată prima școală de șoferi acreditată.

În anul 1904, România avea 51 de automobile înregistrate. Prima școală de șoferi din România s-a deschis în anul 1906 în București. Școala de șoferi a fost înființată de Automobil Clubul Român, fondat cu un an în urmă. Totodată, primul Regulament de Circulatie a apărut în 1907, la inițiativa Primăriei Capitalei. Măsura a fost luată ca urmare a numărului îngrijorător de accidente produse de cele peste 100 de automobile din Bucureștii de atunci.

De ce este București capitala României?

Prefectura Poliției a fost instituția care s-a ocupat de primele examene de conducere a automobilelor. La vremea respectivă, testele pentru obținerea licenței de șofer aveau loc pe Șoseaua Kiseleff, situată în Nordul Capitalei.

Exista la acea vreme o probă de reflexe în care un polițist arunca în fața automobilului o pernă, ce ținea loc de „pieton”. Misiunea celui care dorea să obțină permisul de conducere era să evite perna prin manevre de frânare sau de volan.

La acea vreme, regulile de circulaţie erau simple şi puţine, iar sancțiunile erau înscrise chiar pe filele permisului de conducere.

Cine a fost prima șoferiță din România?

Martha Bibescu, soţia principelui Bibescu, fondatorul Automobil Club Regal Român, a fost prima şoferiţă din România. Ea și-a obținut licența de a conduce automobile chiar în primul an de când legea îi obliga pe conducătorii auto să posede un permis valabil.

Care este cea mai veche casă locuibilă din București?

Foto: samanatorul.blogspot.com