Cum arată barajul unde cimentul se va întări complet abia peste 125 de ani?

de: Claudiu Petrișor
29 08. 2019
Hoover_Dam,_Colorado_River
Hoover

Barajul Hoover este unul dintre cele mai fascinante baraje din lume. Acesta a fost construit în doar cinci ani și la faimoasa structură au lucrat peste 21.000 de oameni. Mai mult de 100 dintre aceștia și-au pierdut viața pe șantier. Se spune că barajul din Statele Unite ale Americii este proiectat să reziste cel puțin 2.000 de ani și cimentul se va întări complet abia peste 500 de ani.

Barajul Hoover este al doilea cel mai înalt baraj din Statele Unite și al 18-lea din lume. Acesta este un baraj gravitațional în formă de arc, realizat din beton armat închizând delileul Black Canyon al fluviului Colorado River, la granița dintre statele Arizona și Nevada.

De ce n-a facut Ceausescu mai multe autostrazi?

Construcția a început în anul 1931 și a durat 5 ani, până în anul 1936. Prima tranșă de ciment a fost turnată pe 6 iunie 1933. Barajul are o lungime de 379 metri și o înălțime de 221 metri.

Pentru că cimentul are nevoie de timp să se usuce și să se întărească, inginerii de aici au ales să îl construiască în coloane străbătute de țevi lungi. Se spune că cimentul se va întări complet la barajul cunoscut sub denumirea Boulder Dam abia peste 500 de ani. Totuși, cifra este oarecum exagerată și specialiștii în construcții vorbesc de „numai” 125 de ani.

În fața barajului există un pod destinat circulației automobilelor. Se pare că ideea construirii unui pod datează încă din anul 1960, întrucât șoseaua cu două benzi construită în partea de sus a barajului era prea îngustă. Inginerii afirmă că podul conține piloni de beton de 100 de metri înălțime, și conține peste 7.800 tone de otel, 23.000 metri cubi de beton și peste 600 de km de cabluri.

Care este cel mai mare baraj din România?

În țara noastră există peste 250 de baraje cu înălţimi între 5 şi 170 de metri şi cu volume de până la 2,4 miliarde de metri cubi. Cel mai mare dintre acestea este Barajul Vidraru, construit între 1960 şi 1965 pe râul Argeș. Pentru construcția acestui baraj s-au excavat peste 1.768.000 metri cubi de rocă, din care aproximativ un milion de metri cubi în subteran, s-au turnat mai mult 930.000 metri cubi de beton, din care 400.000 metri cubi în subteran. Barajul are o înălțime de 166 de metri și o lungime de 350 de metri.