Apple, Google și Microsoft vor să renunțe definitiv la parole

de: Sorin Florea
09 05. 2022
passwords-10x10-featured

Reprezentanții Apple, Google și Microsoft au susținut că vor să scape de parole și să le înlocuiască cu o modalitate mai sigură prin care să se acceseze conturile și dispozitivele utilizatorilor. Giganții tehnologiei din Statele Unite ale Americii doresc ca oamenii să se logheze cu amprenta digitală sau prin recunoașterea feței.

Fără parole în viitor

Specialiștii în tehnologie consideră că oamenii folosesc parole prea simple sau folosesc aceeași parolă la mai multe conturi, iar acest lucru reprezintă o greșeală, după urma căreia pot profita ușor hackerii.

Trecerea completă către o lume fără parole va veni în curând. Lucrând împreună ca o comunitate pe toate platformele, putem în sfârșit să atingem această viziune și să facem progrese semnificative în direcția eliminării parolelor, a declarat vicepreședintele Microsoft Alex Simons, potrivit techxplore.com.

Adoptarea standardelor create de Alianța FIDO și Consorțiul Word Wide Web va permite site-urilor web și producătorilor de dispozitive să creeze opțiuni sigure de accesare, fără parole în ofertele lor. Folosirea cheilor securizate în loc de parole ar împiedica înșelătoriile de tip phishing, care păcălesc oamenii să dezvăluie acreditările de conectare.

Suportul pentru autentificare fără parolă va fi integrat în software-ul Android și Chrome în cursul anului viitor, iar acelaşi lucru îl vor face şi Apple şi Microsoft.

Acest lucru va simplifica conectările pe dispozitive, website-uri și aplicații, indiferent de platformă, fără a fi nevoie de o parolă. Când vă conectați la un website sau o aplicație de pe telefon, pur și simplu vă veți debloca telefonul, a declarat managerul Google și președintele Alianței FIDO, Sampath Srinivas, pentru sursa citată mai sus.

Telefoanele mobile vor stoca o autentificare FIDO, denumită „cheie de acces”, care va fi folosită pentru a debloca conturile online. Eliminarea parolelor a fost considerată mai sigură decât autentificarea în doi factori, care implică primirea de coduri de acces unice trimise în mesaj pe telefonul mobil sau pe e-mail ca și confirmare secundară, atunci când vă conectați la site-uri sau servicii.