Ce înseamnă ramburs? Ce înseamnă plată ramburs?

de: Ana-Maria
08 04. 2021
Ramburs
Ramburs

Plată ramburs, în contextul taxelor și impozitelor, este restituirea unei plăți în plus a impozitelor de către o autoritate guvernamentală de impozitare. Într-un context mai larg, companiile și comercianții emit rambursări clienților care sunt nemulțumiți de bunurile sau serviciile pe care le-au achiziționat.

Ce înseamnă ramburs?

Autoritățile fiscale de stat emit, de asemenea, rambursări, iar majoritatea statelor au un sistem care permite contribuabililor să verifice statutul acestora.

Tipuri de ramburs

Dincolo de rambursările fiscale, există și rambursări pentru bunuri sau servicii pe care le emit întreprinderile. Companiile pot emite rambursări clienților pe baza politicii lor de returnare. Deși rare, unele companii au politici de returnare liberale care permit clienților să returneze bunurile cumpărate în orice moment pentru o rambursare completă, cu sau fără chitanță.

De obicei, companiile de comerț electronic așteaptă până când produsul returnat este primit înainte de a emite o rambursare. Companiile creează politici de returnare care găsesc un echilibru între un serviciu excelent pentru clienți și profitabilitatea companiei. De asemenea, furnizorii de servicii pot permite rambursări parțiale sau totale pentru servicii nesatisfăcătoare sau neîndeplinite.

Ce înseamnă plată ramburs?

Plata ramburs este un termen care indică faptul că plata pentru comandă este colectată la livrarea produselor către client. Termenul de plată „ramburs” este de obicei discutat și convenit înainte de finalizarea vânzării. Când plata ramburs este termenul convenit, aceasta înseamnă că plata este colectată la livrare, în loc de înainte de livrarea produselor.

Este important să se clarifice faptul că plata trebuie colectată înainte de predarea produselor, împiedicând livrarea în cazul în care plata nu este furnizată. Pentru a se evita astfel de situație, cumpărătorul trebuie să fie pregătit cu bani în numerar pentru a face plata integrală la livrarea bunurilor.

Opțiunile de plată online și transferurile bancare rapide pot determina o firmă să se întrebe dacă are sens să oferiți clienților opțiunea de rambursare. Pot exista unele situații în care plata ramburs poate ajuta fluxul de numerar al unei companii:

  • Noile companii pot oferi posibilitatea aceasta dacă sunt la început de drum. Acest lucru ajută la demonstrarea fiabilității clientului, asigurându-se că comanda lor va fi îndeplinită și solicitând plata doar în acel moment.
  • O altă situație în care plata ramburs ajută este acea bază de clienți fără carduri de credit sau fonduri suficiente într-un cont bancar. Cu alte cuvinte, dacă un client are numerar, dar nu și posibilitatea de a plăti online, această opțiune înseamnă că poate finaliza în continuare o vânzare. De asemenea, poate fi util pentru clienții care s-ar putea să nu aibă încredere în plățile online, de exemplu.

Foto: Pexels.com