Ce s-ar întâmpla dacă n-am avea metrou în Bucureşti?

12.12.2019
Ce s-ar întâmpla dacă n-am avea metrou în Bucureşti?

Metroul este cel mai eficient şi bine pus la punct mijloc de transport în comun din Bucureşti. Conform datelor oficiale, metrourile din București transportă în jur de 600.000 de oameni pe zi. Cum ar arăta, însă, Capitala României fără metrou?

Prima garnitură de metrou a circulat în Bucureşti în anul 1979 şi de atunci a transportat milioane de oameni. O garnitură de metroul care are în componență șase vagoane transportă la orele de vârf „în jur de 800-1.000 de călători”, spune Sorin Samoilă instructor-mecanic la Metrorex.

Totuşi, metroul nu ar trebui să fie decât o alternativă la restul mijloacelor de transport în comun. Capitala României este tranzitată zilnic de 500.000 de automobile, adică încă cel puţin 500.000 de oameni care circulă cu maşinile, fără să-i luăm în calcul pe pasagerii din maşini. Specialiştii vorbesc despre 600.000 de oameni care circulă zilnic cu maşina, conform ziare.com.

Societatea de Transport Bucureşti asigura la începutul anului 2019 1.369 de vehicule, 285 tramvaie, 185 troleibuze şi 899 autobuze care, la orele de vârf, circulă la capacitate maximă. Adică încă vreo 300-400.000 de oameni ce merg la suprafaţă. În 2015, doar 200.000 dintre călători deţineau abonament.

Fără metrou, s-ar dubla timpul petrecut în trafic

La un calcul sumar, pe lângă cei 600.000 de oameni care merg zilnic în subteran, alţi un milion circulă la suprafaţă.

Să facem un exerciţiu de imaginaţie şi să ne gândim că, într-o zi, metroul n-ar mai funcţiona în Bucureşti. Traficul de la suprafaţă aproape că s-ar dubla. Astfel, dacă la orele de vârf (8:00-10:00 sau 17:00 – 19:00), într-o zi, un şofer care traversează Bucureştiul face din Pipera până în Berceni o oră şi jumătate cu maşina, fără metrou ar parcurge distanţa în, aproximativ, trei ore.

Curiozități despre metrourile din lume:

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Unul dintre cele mai importante momente din istoria recentă a României a fost Războiul de Independență din 1877-1878. De fapt, armata română a participat la Războiul Ruso-Turc din anii... citește tot
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Despre Japonia poți să spui ce vrei, dar nu că este locul unde întârzie trenurile. Pe Internet circulă tot felul de știri legate despre trenurile din Japonia: ba că toate trenurile din țară... citește tot
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
Cine a fost măcar o dată în Israel sau a avut de-a face cu evrei tradiționaliști a putut observa că bărbații poartă pe cap o bucată de material. Aceasta se numește kippah și este un... citește tot